Doros medarbetaransvar

Kärnvärden

Doros kärnvärden är Förtroende, Omsorg och Enkelhet (Trust, Care och Ease). De genomsyrar företagskulturen och är vägledande principer för hur Doro utvecklar produkter och interagerar med medarbetare samt kunder och slutanvändare. I en bransch i snabb förändring måste Doro förstå de föränderliga behov de olika slutanvändarna har och vara flexibla för att kunna leverera de bästa lättanvända produkterna.

Karriärmöjligheter

Goda och jämlika utvecklingsmöjligheter för Doros medarbetare samt förmågan att rekrytera, behålla och utveckla personer med rätt kompetens och inställning är avgörande för Doros framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att personalen ska trivas på jobbet. Vi strävar efter att ge medarbetarna möjligheter och resurser att utvecklas, både inom den befintliga yrkesrollen och genom att gå vidare inom organisationen.

Doro eftersträvar korta beslutsvägar och har som målsättning att varje medarbetare ska känna sig delaktig och ansvarig för bolagets utveckling. I Doros platta organisation delegeras ansvar och befogenheter, vilket ställer krav på medarbetarna.

En av fördelarna med Doros organisation är att säljare, produktutvecklare och marknadsförare arbetar nära kunder och leverantörer, något som blir allt viktigare i takt med fler och mer effektiva gemensamma utvecklingsprojekt. Ytterligare en fördel är att Doros medarbetare har olika ursprung, talar en mängd olika språk och förstår olika kulturer.

Verksamheten i över 40 länder gör att Doro har breda kontakter med leverantörer, återförsäljare och kunder. Utbytet av erfarenheter och kompetens inom de olika bolagen är idag relativt utvecklat, och ambitionen är att utarbeta formella internutbildningar, främst inom försäljning och produktutveckling.

Lediga tjänster

Aktuella rekryteringsbehov annonseras av våra lokala bolag på respektive lands lokala webbplats. Besök dessa för aktuell information om lediga tjänster.